Monday, August 29, 2011

nak raya nak raya nak raya (part 1)


PRA RAYA,,,,,huhuhu

Alhamdulillah, sudah sebulan aku menunaikan fardu islam yg ke 3...Aku xsabar nk jumpa ramadhan tahun hadapan yg pasti atau mungkin berbeza kerana  sebelum nie aku menyambut ramadhan di perantauan (kedah)bersama2 kawan2 aku…tahun depan ngan sape la pulak ye….

Masih segar di ingatan aku semasa part 2… aku dengan si kawan baik aku,ehsan Kami selalu bertengkar depan makanan bila nk berbuka..ada sahaja yg xkena..Sampai kawan aku si bae kata,,kami nie selalu bising n bila dah makan mesti senyap sampai pukul 12 or 1 pg,offkoz la..dah kenyang pas aku solat ,,,aku tdo sampai kol 12 o 1..aku ngan ehsan punye kerja,,ahaha..pas tu kami bangun ..g merayap pulak ke FC..mencari makan…hampir sebulan Ramadhan kami x tdo malam selepas terjaga. Masa tu la si ehsan tgk bae tdo n kata bae tdo cute mcm BERUANG TENGAH BERHIBERNASI..ahahahaha..masih kuat aku ingat semua tu..
Tahun ni,, Ramadhan..aku menyambut ramadhan di rumah sewa…aku hanya mampu bertarawikh di PI selama 2 minggu lebih..lain2 hari xdpt g ,,coz penat+kelas+test+mengantok+mcm2 lagi…

Alhamdulillah..sekurang2 nye aku mampu buat…………..21.8.11..kak ayu msj,,die ada kat merbok..die ajak bukak posa,,omg…aku nie pemalu nk g UKK..kalo xda sapa2 nk teman,xtau la..nasib baik si ehsan dtg..kebetulan die pon pegi..fuuhh selamat…malam tu pulak,kami ber sahur kat nasi sayang cinta lemak..hohoho..gelak tawa,mmg best,SI EHSAN BAGAI PENGLIPUR LARA ZAMAN KERAJAAN SRIVIJAYA. Aduhai..mcm2………..then pada 24 hb..malam ..aku naik tren nak balik rumah la,sebulan xbalik,balik nak raya…hohoho…. Hampir 7 jam dlam tren,smpai kol 3 pagi…

Raya tahun nie,aku beraya kat kg opah aku,kat 2178 UNIT SELESA, FELDA G. BESOUT..huhuhu..alah xsmpai setengah jam nk balik kg pon…dok 1 daerah,,ahahaha…tahun nie..aku ada bju raya..warna biru,balik2 rumah,bilik aku langsir baru alter..huhuhu..balik kg pon,,2 trip…mule2 kakak n mamat ,,,,mak ayah aku hantar dulu,,then baru aku n nizam ..maklum la,xmuat,masing2 dah beso…

gambar2 nk raya,,hohoho
baju raya taun nie....

langsir baru alter...

kelengkapan balik kg....huhu

kopek kelapa,,huhuhuhu

untuk lemang ..esok yaaaaa

lepak rumah jiran,,opah timah n tok din..baru td je,,pukul 12,,,


Bersambung……………….

No comments:

Post a Comment